oktober

trycket i bröstet när man inte längre kan andas. blodet i hjärnan när man blundar så hårt man kan för att svimma en stund. tårarna i händerna när man inte kan stoppa dom längre. krampen i magen när man minns. färgen i ansiktet när man förbereder sig för panik. det blöta gräset när man måste ut. halsen när man skriker fast det inte hörs. ljudet av frihet när man är fast. fåglar på ängen fastän alla fel. freden i sverige trots alla krig. lugnet hos dig fast inte hos mig. ljudet av lastbilen när den krossade dig. de desperata bönerna till gud utan baktanke. glada ansikten genom stormar. ambulanser i kör. dagis barn över övergångställen. fjädrar överallt förutom på fåglarna, mat på tallriken går inte svälja. klagomålen om storlekar. va så tom att det inte ens går att spy. lyssna utan att känna, krypa när man kämpar för att inte ramla. falla utan slut. paradiset utan dig. kärlek bara från ena sidan. tankarna i mörkret ikväll. knäna uppdragna till halsen. kramperna i benen när man hör ditt namn. vännerna som slutat hoppas.drömmarna om att du fortfarande står bredvid mig. behöva något utan räddning. tappad kontroll i oktober, du uppe på det finaste molnet i himlen. jag i en hög när jag saknar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0