min storebror

Min storebror betyder så oerhört mycket för mig. Visst han kan få mig att bara vilja knäcka av huvudet på honom ibland men för det mesta bjuder han bara på skratt. Spelar ingen roll hur dålig mig dag kan ha varit, han finns alltid här hemma som ett ljus och får min vardag att ljusna. 

Idag är ett sådant exempel. Jag vaknade imorse och skulle iväg och jobba, mamma och pappa skulle till kyrkan och Joel skulle ha match. Joel sätter då på Coldplay och vi börjar sjunga i duett mot varandra. Där fick han mig att gå från en vanlig morgontrötthet och bitterhet över vetskapen om en hel arbetsdag som väntade till att gå från glad, pigg och varm i hjärtat. Sen såg jag inte honom mer idag. Och nu när jag skulle gå och lägga mig, hade pecis släkt lampan och kunde känna känslorna av ensamheten komma krypandes. Just då plingar det till i telefonen och Joel skriver "Älskar dig" bara sådär rakt av. Och i och med det dog alla känslor av ensamhet och jag kan gå och lägga mig med ett leende på läpparna. Älskar dig jolle. Min hjälte. Älskade storebror. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0