Om sexhandeln i Uppsala

Jag blir så himla arg när jag jobbar med mitt gymnasiearbete! Vad är det för fel på människorna som bor i Uppsala egentligen? Man kan ju inte lita på någon! 

Jag gör ett arbete om prostitutionen i Uppsala. Och den är stor! Större än vad man tror. Och polisen har inte gripit en enda sexköpare! Upplandsnytt gjorde en fejkad annons efter att uppsalapolisen förnekat att sexhandeln är ett stort problem i Uppsala, de lanserade då "Sara, 24 år" för att kolla hur stor respons det skulle bli på annonsen. I annonsen lämnade de ett telefonnummer med en telefonsvarare "Hej, det här är Sara. Om du vill träffa mig, så kan du göra en bokning efter pipet. Puss". Annonsen fick stor respons efter en helg hade den fått över 1700 klick och över 50 män hade lämnat ett meddelande att de ville träffa henne "Jag skulle vilja träffa dig i eftermiddag", "Jag vill boka dig för en hel natt..", "Jag tänkte, om man kunde boka dig ikväll, klockan sju vid scandic hotell..." När man sedan kollade upp nummren visade det sig att männen som hört av sig var en högt uppsatt officerare, flera företagsledare, en styrelseledamot i en av Uppsalas studentnationer och en anställd på posten. 
 
När jag läste det här blev jag bara så fruktansvärt arg! Tänk på alla dessa män, många män(!), som inte ser en kvinna som en människa utan som ett sexobjekt som kan köpas. Tänk om de har fru och barn och gör detta bakom ryggen på dem. Tänk på hur dåligt de unga tjejerna som säjer sig själv mår. Och tänk att polisen inte gripit en ända man! Det är ju helt sjukt! Polisen tar inte dethär arbetet på allvar utan skyller på att "problemet inte är så stort", en annan skyller på att "vi inte har tillräckligt med kunskap", MEN SKAFFA KUNSKAP DÅ! Det är erat jobb!!!!!! 
 
Förlåt för detta inlägg men måste få ut mina känsloutlopp någonstans.. Jag tror att befolkingen i uppsala inte vet tillräckligt mycket om detta, jag menar innan jag började med dethär gymnasiearbetet hade jag ingen anning om vad som sker under ytan i Uppsala. Uppsala har en stor dold sexhandel och jag tycker att det är dags för den att komma upp till ytan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0