Perfect date

Vet inte riktigt hur jag ska börja detta inlägg. Jag har precis varit med om det mest perfekta man kan tänka sig. Precis efter jag skrivit mitt senaste inlägg om hur dålig min dag har varit, bestämde jag och Jenny oss för att köra en spontan bio. Det tog ungefär en halvtimme från att vi fattat beslut till det att vi kramades inne på filmstaden. Perfekt. Det var precis vad jag behövde, lite kärlek och värme i höstmörkret. 
Vi såg filmen About Time, och jag vet inte vad jag ska säga. Jag har aldrig blivit mer rörd av en film, inte heller har jag fått ut så mycket av en film. Ingenting jag säger kan få ut mina känslor av hur sjukt bra filmen var, så jag vill bara säga: se den, för din egen skull. 
Det är ingen vanlig kärleksfilm, den är realistisk, den handlar om hur viktigt det är att göra rätt val i livet, hur ett litet misstag kan förändra allt. Den handlar om hur viktigt det är att ta vara på människorna vi har i vår närhet, hur viktigt det är att vi tar vara på våra liv och lever varje dag fullt ut. Jag kan inte beskriva med ord hur berörd jag blev av filmen och hur mycket jag ser fram emot framtiden. Jag längtar tills den dagen då en man kommer in i mitt liv och tar mig med storm och säger dig ska jag ha och gör allt för att vinna mitt hjärta. 
Efter filmen var jag och Jenny helt tagna. Vi gick runt hela Uppsala och pratade. Hon är fin. Jag är så lyckligt lottad som har henne. Blir varm i hjärtat när jag tänker på det. Oj, hjälp nu börjar jag gråta för filmen, kvällen, livet, allt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0