då återstår bara att hitta någon att gifta mig med


Som alltid på nyårsafton pratas det mycket om drömmar, framtidsplaner och ambitioner. Det självklara för många är resor, äventyr och det såkallade fria singellivet med tjejgäng och utekvällar. Att knyta kontakter, hitta sig själv och bli framgångsrik. Det måste blivit något fel på mig för detta är inte alls vad jag vill. Jag vill gifta mig, resa med min man(!), laga fina middagar och överraska honom när han kommer hem från jobbet, jag vill köpa lägenhet och så småningom ett hus. Inreda det helt perfekt. Jag vill berätta för min man att stickan visat plus och att vi ska få en bebis. Allt detta lockar mig mer än att upptäcka världen i min ensamhet. Ja, jag må vara en konstig artonåring som har dessa drömmar. Men de är trots allt mina drömmar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0