.

jag borde veta bättre själv
jag borde veta att mitt liv inte tillåter lyckliga stunder
jag borde inte låta mig själv tro att livet är bra 
för just där och just då lurar olyckan runt hörnet
 
när hela ens värld, på en sekund, sätts mot spetsen 
och allt man en gång trott på är en lögn
när ens knän inte orkar hålla uppe en och man stupar mot marken
hjärtat sätts i halsen och öronen dunkar och man skakar och kallsvettas
när man inte får ut en vettig tanke för att det känns som hela insidan vänts utåt
och hela ens existens känns som ett stort fjasko
 
inte ens en tår trillar ner från min kind. 
jag får inte ut någonting 
det är bara tomt
det ekar tomhet
och jag känner mig så bortkastad
 
när sen skakningarna har fadeat ut 
och endast tystnaden finns kvar 
har jag inget att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0